[ Stolové hry | Miniatúry | Warhammer | Warhammer 40K | Confrontation ]

  
Hlavné Menu
Reklama
Spriatelené Weby
 
 
 
www.kafe.sk
  Naše mini-logo:
 
Nové články
The first task [2012-02-10 21:05:04]
Takze uvodny clanok co som sa len tak chvilu hral ked nebolo v robote co robit :D nejasnosti je tam...
Stret na Sartanskej planine [2011-12-07 10:13:53]
Battletech 3025
ZRudi vs Miglo
+++Stret na línii Kamenin – GT 722+++ [2011-11-16 12:44:01]
+++Krst ohňom A´un Adat+++ [2011-01-31 19:43:51]
+++chaos vs tau battlereport+++
Kto je online
Pripojeno uživatelu: 3
(1 v sekci Články)

Reg. uživatelé: 0
Návštevníci: 3

více...


Impérium Tau
  Posted on Mon 10 Dec 2007 by Joe_Joe (2245 reads)
Tau sú v hre Warhammer 40000 relatívne novou rasou, keďže boli po prvýkrát vydaní v roku 2001. Na rozdiel od ostatných rás v hre, ktoré boli vyvinuté na základe porovnateľnej rasy vo Warhammer Fantasy Battle, sú Tau spolu s Tyranidmi jedinou rasou, ktorá vo fantasy vesmíre nemá analógiu. Ideológia Tau sa zameriava na boj na diaľku a boj zblízka považuje za surový a nepotrebný. Je to ale sila, s ktorou treba počítať, pretože ovláda jedny z najsilnejších zbraní vesmíru, najmä obávané urýchľovače, jedny z najlepších zbraní v hre.

História a vývoj

Dizajnový tím Warhammeru 40000 vybral Tau ako jeden z dvoch nových rasových návrhov zo stoviek možných konceptov. Druhým boli Krooti a obe tieto nové rasy boli napokon zlúčené do jednej spoločnej organizácie; Krooti neskôr dostali vlasný armádny zoznam v Chapter Approved.

Podľa Andyho Chambersa, v tej dobe hlavného dizajnéra, mali byť Tau “altruistickí a idealistickí, úprimne veriaci v zjednotenie ako cestu vpred.”
Graham McNeill bol zodpovedný za väčšinu podkladového materiálu pre Tau a vytvoril to, čo Andy Chambers označil ako “...naše hrdé, tiché ale odhodlané postavy [vytvorené] až do bodu, kedy sa stali vcelku sympatickým, aj keď trošku naivným prírastkom do vesmíru.”

Tau boli aktualizovaní na začiatku roka 2006 vydaním nového Kódexu. Keďže podkladový príbeh ich charakterizuje ako neustále sa prispôsobujúcich a zdokonaľujúcich svoju technológiu, boli pridané niektoré nové vozidlá, zmenili sa špeciálne pravidlá pre urýchľovače navádzačov (Pathfinder) a v zbrojnici sa objavili niektoré nové veci zo špeciálnej výbavy, znázorňujúce novinky, testované v bojových podmienkach.

Vplyv kampane Oko teroru

Kódex: Impérium Tau (2006) zobrazil jeden z prvých veľkých dopadov celosvetovej kampane Oko teroru na fiktívny vesmír.

Keďže podkladový materiál Impéria Tau hovorí o obmedzených nadsvetelných schopnostiach pohonu Tau a Oko teroru sa nachádzalo na opačnej strane galaxie ako Tau, bola súbežne vytvorená mini-kampaň špecificke pre hráčov Tau. V novom podkladovom materiáli v novom kódexe je vysvetlené, že oslabený stav cisárskych svetov na hraniciach Impéria Tau (keďže tieto cisárske jednotky boli odvelené do Kadiánskeho sektoru na obranu pred trinástou Abaddonovou Čiernou krížovou výpravou) podnietil Tau na vyhlásenie vlastnej krížovej výpravy; Expanziu Tretej sféry.

Výsledky mini-kampane Tau boli zarátané do celkovej bojovej situácie, ovplyvňujúcej expanziu alebo zmenšenie vesmíru, ovládaného Tau. Počas ôsmich týždňov hrania expandovalo Impérium Tau o viac ako 133% svojej pôvodnej rozlohy.

Medusa V

Impérium Tau skončilo v roku 2006 v kampani Medusa V na 6. mieste (zároveň s orkami).

Cieľ expedičných síl Tau, získať čo najviac informácií o warpe, bol z väčšej časti splnený; na druhej strane analýza získaných dát a osudy Tau, ktorí sa rozhodli zaostať, presvedčili vedcov Zemskej kasty, že ďalší výskum by bol neprijateľný. Štvrtá expanzia Impéria Tau bola preto pozdržaná za účelom ďalšieho upevnenia nedávnej Tretej expanzie. Okrem získania dát o warpe sa k Impériu Tau pridali aj mnohí ľudskí utečenci, boli získané nové technológie a bojovníci Tau rozšírili svoje bojové schopnosti a skúsenosti. Stalo sa tak ale s veľkými stratami, najmä v osobe príbuzného veliteľky Shadowsun, Shas’el Ty’resa.

Dizajn modelov

Miniatúry Tau boli navrhnuté tak, aby zobrazovali vysoko rozvinutú science fiction a robotické koncepty, z čoho vyplynul aj výber Tau ako jednej z nových rás. Pokročilosť ich technológie je znázornená neexistenciou káblových prepojení na zbraniach, namiesto nich sú totiž súčiastky skoro úplne integrované.

Modely pechoty Tau boli podľa modelára Jesa Goodwina navrhnuté s cieľom mať čiastočne za vzor čínskych pešiakov, zatiaľčo bojové obleky a vozidlá sa zakladali na japonskom štýle anime a jeho mecha robotoch. Vozidlá Tau sú všetko klzáky, dizajnový list však hovoril o tom, že tanky Tau vyvolávajú dojem väčšej mohutnosti a sily ako eldarské Grav-tanky.

Štvorprstý dizajn a zrohovatené nohy Tau boli vytvorené po tom, čo sa zistilo, že kvôli minimálnemu vystaveniu samotného tela bojovníka Tau očiam iných je veľmi ťažké určiť, že je to cudzia humanoidná rasa.
Niečo z výzoru Tau je tiež založené na umení Rogera Deana.

Záujem hráčov

Jednou z hlavných zaujímavostí armády Tau pre hráčov sú široko prispôsobiteľné, mecha-robotom podobné bojové obleky, ktoré sú riadené bojovníkmi-veteránmi a môžu kombinovať veľké množstvo ťažkých zbraní. Tieto bojové obleky tvoria základ pohyblivej armády s prístupom k širokej palete zbraní.

Mnoho hráčov pokladá Tau najmä za “streleckú” armádu, ktorá je v boji zblízka úbohá a bola vytvorená na vedenie vojny na diaľku. Tento štýl podporujú aj ďalekonosné zbrane vo výzbroji Tau. Protivníci Tau preto často na boj používajú rýchle jednotky, aby taktiku streľby na diaľku zvrátili vo svoj prospech.

V samotnej hre poskytujú Tau rovnováhu medzi ničivou, ale skôr statickou palebnou silou Cisárskej gardy a pohyblivejšou, ale slabšou silou Eldarov.
V posledných rokoch sa na diskusných fórach Mech-Tau užívatelia zamerali na rozvinutie konceptu Mont’ka od statickej streleckej línie do plne mobilnej armády Loveckých kádrov podľa podkladových príbehov. Jednou z hlavných súčastí tohoto konceptu je použitie taktiky „Fish of Fury (Zúrivá ryba)“, odvodenej od názvu použitých vozidiel Devilfish (táto taktika je tiež popísaná na stránkach Games Workshop). Základom je družstvo ohnivých bojovníkov, ktorí použijú svoje BVP Devilfish na priblíženie sa k nepriateľovi, opustia ho a spustia na nepriateľa silnú paľbu z pulných zbraní, chránení pred väčšinou útokov trupom vozidla.

Ďalšou zaujímavou vecou je samotné Impérium Tau. To na rozdiel od Ľudského impéria, ktoré je zaryto xenofóbne a netoleruje žiadne cudzie rasy, poskytuje iným rasám víziu spoločného postupu za vyššími cieľmi a víta každú rasu, ochotnú spolupracovať na ich dosiahnutí prostredníctvom vedenia Ethereálmi.

Významné postavy

# Shas'O Vior'la Shovah Kais Mont'yr alebo Veliteľ Farsight – odpadlícky veliteľ Ohnivej kasty
# Aun'shi – významný Ethereál s blízkymi vzťahmi k Ohnivej kaste
# Aun'O T'au Acaya'Va'Denta (alebo jednoducho Aun'Va) — Majster nehynúceho ducha, najstarší a najmúdrejší z kasty Ethereálov a najvyšší veliteľ Impéria Tau
# O'Shaserra alebo veliteľka Shadowsun – chránenkyňa Aun’Va, veliteľka Ohnivej kasty a vojnová vodkyňa Expanzie do tretej sféry. Rivalka veliteľa Farsighta. Jediná známa ženská veliteľka Tau.
# Shas'la T'au Kais – hlavná postava videohry Warhammer 40,000: Fire Warrior a hlavný predstaviteľ v novele "Ohnivý bojovník"
# Shas'O T'au Kais – najvyšší veliteľ jednotiek Tau na Kronuse počas “Temnej krížovej výpravy” (PC hra v sérii Dawn of War)
# Aun'el Shi'ores – Ethereál a radca Shas'O Kaisa a guvernér Tau na Kronuse počas “Temnej krížovej výpravy”
# Shas'O R'myr alebo Veliteľ Longknife — najvyšší veliteľ Koalície klanov Tau na Tarose. Shas'O R'myr je postava firmy Forge World a jeho pravidlá nájdete v Imperial Armour Volume 3 - The Taros Campaign (2005).
# Veliteľ Puretide – považovaný za najväčšieho Ohnivého bojovníka počas Expanzie druhej sféry. Ku sklonku svojho života bol ťažko ranený a zostal pustovníkom. Vyvinul vyvážený štýl boja a na základe jeho prác boli neskôr odvodené dve bojové doktríny – Mont’ka a Kauyon. Pod jeho vedením študovalo mnoho bojovníkov vrátane Shas’o Kais, O’Shovah alebo O’Shaserra. Počas Damokleskej krížovej výpravy vyvinul tauský Objektovo-orientovaný oddiel rýchleho presunu .

Index :: Print :: E-mail
Komentář je vlastnictvím jeho autora. Neodpovídáme za jeho obsah.
Poslal Vlákno



Nové obrázky
Rýchle linky
Nové príspevky
Nové linky


Copyright Š 2003 by WARGAMING.sk   |  Powered by XOOPS 2.0 ? 2001-2003 The XOOPS Project  |   Design by 7dana.com