[ Stolové hry | Miniatúry | Warhammer | Warhammer 40K | Confrontation ]

  
Hlavné Menu
Reklama
Spriatelené Weby
 
 
 
www.kafe.sk
  Naše mini-logo:
 
Nové články
The first task [2012-02-10 21:05:04]
Takze uvodny clanok co som sa len tak chvilu hral ked nebolo v robote co robit :D nejasnosti je tam...
Stret na Sartanskej planine [2011-12-07 10:13:53]
Battletech 3025
ZRudi vs Miglo
+++Stret na línii Kamenin – GT 722+++ [2011-11-16 12:44:01]
+++Krst ohňom A´un Adat+++ [2011-01-31 19:43:51]
+++chaos vs tau battlereport+++
Kto je online
Pripojeno uživatelu: 3
(1 v sekci Články)

Reg. uživatelé: 0
Návštevníci: 3

více...


Impérium Tau
  Posted on Mon 10 Dec 2007 by Joe_Joe (1822 reads)
Impérium Tau

Impérium Tau je tak ako iné veľké vlády rozdelené na menšie subregióny. Prvá úroveň regiónov pod celoplošným Impériom sú Expanzné sféry. Tieto regióny reprezentujú teritóriá, získané počas jednej z troch periód expanzie Impéria Tau od jeho založenia a nazývajú sa Kolónie prvej až tretej sféry (aj keď termín „sféra“ je zameniteľný s „fázou“). Na oplátku je každá sféra expanzie rozdelená na niekoľko klanov, ktoré sú malými regiónmi vesmíru, sústredenými okolo plne fungujúceho kolonizovaného sveta Tau. Každý klan ovláda menšie tauské kolónie a svety iných rás, nachádzajúce sa v danom regióne.

Tau z každého klanu sú charakterizovaní niekoľkými vplyvmi, zahŕňajúcimi nielen relatívnu moc kást, ktoré na tom-ktorom svete žijú, blízkosť klanu k domovskému svetu Tau, podnebie obývaného sveta alebo vplyv kultúry iných rás. Tieto vplyvy spoločne ovplyvňujú kultúru a názory Tau daného klanu. Napríkad klan Dal’yth z Prvej sféry je charakteristický kozmopolitnou spoločnosťou, ústretovou k cudzím rasám kvôli tomu, že sa nachádza v blízkosti svetov niekoľkých cudzích rás a veľkú časť populácie tu tvoria členovia Vodnej kasty. Naproti tomu klan Fi’rios z Tretej sféry definuje stoický postoj a úporné odmietanie príjmu porážky práve kvôli krvavým bitkám, ktoré musel podstúpiť pri obsadzovaní svetov, ovládaných orkami.

Boj

Pozemný boj Tau vedú výlučne členovia Ohnivej kasty, zatiaľčo Vzdušná kasta je zodpovedná za leteckú podporu a boj vo vesmíre a vykonáva transport medzi systémami. Bojové zložky Ohnivej kasty sú známe ako Lovecké kádre, ich veľkosť a určenie sú rovnocenné s rotami cisárskej gardy a sú vo väčšine prípadov zložené z Tau z rovnakého klanu. Pomocné zbory sú verbované z iných rás v Impériu Tau a najčastejšie zahŕňajú krootích bojovníkov, vespidských okrídlencov a Gue’vesa.

Taktika Ohnivej kasty je odvodená od konceptu “lovca”. Dve hlavné školy boja sú Mont’ka (smrteľný úder) a Kauyon (trpezlivý lovec). Mont’ka sa zameriava na uštvanie obete lovcom na smrť; na identifikáciu vhodného cieľa a rýchly útok v správnom okamihu. Lovecký káder bude často vyčkávať na jednom mieste aj niekoľko dní, aby mohol potom uskutočniť vopred pripravený a odskúšaný plán. Kauyon je presným opakom; lovec naláka obeť do pasce použitím návnady (často vysokopostavených čát bojovníkov s bojovými oblekmi, alebo i samého veliteľa). Návnada sa protivníkovi ukáže a ten je v snahe ju zničiť vylákaný do pozície, v ktorej ho zvyšok kádru zničí. Tau uprednostňujú útoky, pri ktorých je naplánovaná činnosť všetkých jednotiek a sú všetky koordinované.

Obrana pozícií pred nepriateľom nepatrí do taktiky Tau a bunkre sú vytvárané iba ako núdzové úkryty alebo skryté pozorovacie stanovištia (Run’al). Ak nepriateľ zaútočí na vojenské objekty alebo mestá Tau, ich obyvatelia sa stiahnu a evakuujú, rozoberú všetku dôležitú technológiu a vrátia sa neskôr, aby nepriateľa zničili. Ak je niektoré mesto príliš dôležité, je bránené snahou Loveckého kádru odvrátiť pozornosť nepriateľa inam. Ak táto snaha zlyhá, káder bude dorážať na nepriateľa počas evakuácie, potom sa stiahne dovnútra mesta a použije na protivníka pozmenenú taktiku Kauyon pre mestký boj. V extrémnych podmienkach môžu byť obe základné taktiky Tau prispôsobené na obranu dôležitej pozície, ale tento typ boja nie je doporučený. Tau podobne neútočia na nepriateľa v osobných súbojoch a nepoužívajú obliehanie, pretože je podľa nich jednoduchšie zabiť nepriateľa na diaľku a až potom obsadiť cieľ s minimálnymi stratami. Proti opevneniam používajú Tau bombardovanie a v prípade, že cieľ musí byť obsadený bez zničenia, izolujú ho od zásobovania. Ak je predsa len nutné obliehanie, Tau začnú vykonávať sériu bleskových útokov na kľúčové pozície nepriateľa s cieľom zničiť dôležité články vedenia, komunikačné uzly a ťažké zbrane, čím znížia bojovú silu obrancu.

Tau uprednostňujú boj na diaľku, pretože na boj zblízka nie sú od prírody dostatočne vybavení. Okrem Krootov nepoužívajú žiadne zbrane na blízko. Základnou zbraňou ohnivého bojovníka je pulzná puška, ktorá sa používa spoločne s pulznou karabínou. Pulzná puška strieľa žeravú plazmu vo forme „lúča“. Pulzná karabína uprednostňuje kompaktnosť pred dostrelom, ale naviac obsahuje podvesený vrhač fotónových granátov. Jednotky pod paľbou z pulzných karabín riskujú tiež streľbu fotónovými granátmi. Treba povedať, že pulzné zbrane Ohnivej kasty Tau sú menej efektívne proti Vesmírnym mariňákom. Tau mali naozaj vždy problém s nimi bojovať a to najmä v boji na blízko, keďže sila mariňákov ďaleko prevyšuje dokonca aj silu bežného človeka. Jedným z možných spôsobov boja je vtedy použitie Vespidích okrídlencov.

Keď sú Tau zatiahnutí do boja zblízka, najčastejšie privolajú svojich žoldnierskych spojencov, Krootov. Sú to expertní lesní vojaci, ktorí môžu vyzerať krehko, ale v skutočnosti sú efektívne silnejší, ako bežný cisársky gardista alebo orkský Slugga. Veľa nepriateľov na podceňovanie Krootov už doplatilo životom. Jednou z bežných taktík hráča Tau je použiť Krootov ako protiprepadovú jednotku. Zatiaľčo Tau strieľajú na nepriateľa z diaľky, Krooti sa skryjú za ich radami. Keď nepriateľ postúpi do vzdialenosti na seč, Krooti postúpia vpred a zaútočia na nepriateľa, čím umožnia Tau strieľať ďalej alebo sa stiahnuť do bezpečnejšej pozície. Krooti tiež často vedú útoky na mestá, dorážajú na nepriateľa, čistia džungle a lesy a aj dôležité pozície.

Označenia Ohnivej kasty

Používanie klanových farieb sa traduje už od starých bojových pomaľovaní a používa sa na odlíšenie tímov rovnakého typu. Tieto označenia, používajúce pruhy a pásy, majú všetci členovia tímu na rovnakom mieste (napríklad na helme alebo na zbrani).

• Au'taal – jasná zelená, používaná touto kolóniou, je pripomienkov ich sviežeho domáceho sveta
• Bork'an – tento klan používa jadeitovú zelené, ktorá označuje praktickosť
• D'yanoi – ľadovo modrá
• Ke'lshan - zlatožltá
• Sa'cea – ohnivo oranžová
• T'au – urmlčia biela
• Vior'la – ich známa horkokrvnosť je znázornená červenými označeniami hodností
Index :: Print :: E-mail
Komentář je vlastnictvím jeho autora. Neodpovídáme za jeho obsah.
Poslal Vlákno



Nové obrázky
Rýchle linky
Nové príspevky
Nové linky


Copyright Š 2003 by WARGAMING.sk   |  Powered by XOOPS 2.0 ? 2001-2003 The XOOPS Project  |   Design by 7dana.com