[ Stolové hry | Miniatúry | Warhammer | Warhammer 40K | Confrontation ]

  
Hlavné Menu
Reklama
Spriatelené Weby
 
 
 
www.kafe.sk
  Naše mini-logo:
 
Nové články
The first task [2012-02-10 21:05:04]
Takze uvodny clanok co som sa len tak chvilu hral ked nebolo v robote co robit :D nejasnosti je tam...
Stret na Sartanskej planine [2011-12-07 10:13:53]
Battletech 3025
ZRudi vs Miglo
+++Stret na línii Kamenin – GT 722+++ [2011-11-16 12:44:01]
+++Krst ohňom A´un Adat+++ [2011-01-31 19:43:51]
+++chaos vs tau battlereport+++
Kto je online
Pripojeno uživatelu: 11
(1 v sekci Články)

Reg. uživatelé: 0
Návštevníci: 11

více...


Pirana, druha cast
  Posted on Thu 13 Sep 2007 by Miglo (1830 reads)

Pirana lahky skimmer - II. cast
Clanok je prevzaty zo servera www.librarium-online.com a je publikovany so suhlasom autora (israfel420).


Kolko hrat pirani v jednotke?

V pripade pirane s fusion blastrom odporucam hrat jednotku zlozenu z jednej alebo dvoch pirani. Tieto pocty su idealne pre znemoznenie ziskania superom vitazne body. V pripade dvoch pirani, super potrebuje znicit obe na to aby mohol za ne ziskat body na zaver hry alebo zrusil ich moznost skorovat. Jednotka pozostavajuca z jednej pirane ma zase vyhodu v tom ze sa da lahsie ukryt a je cielom pre menej superovych jednotiek, pretoze je relativne mala.

Varianta s burst cannonom potrebuje viac modelov na to aby bola naozaj efektivna. Pouzivanie dvoch jednotiek po dvoch modeloch je idealne. Jednotka z troch pirani je samozrejme este efektivnejsia, ale je uz dost velky problem tuto jednotku niekam ukryt a co sa tyka vitaznych bodov, neni to tiez uplne idelane. Samozrejme treba zvolit pocet ktory vyhovuje najviac vam.

A co takto jednotka zo 4-och, alebo viacerych pirani? Urcite by sme ziskali pomerne dost silnu palebnu silu, ale za cenu toho ze sa s touto jednotkou bude velmi tazko manevrovat a ukryt ju bude uplne nemozne.

Radsej teda ostanme pri mensom pocte modelov ale zato s viac jednotkami. Toto je klucom ako ich vyuzit efektivne. Dovodom preco hrat viac jednotiek je precislit superove tazke zbrane. Na to aby dostala pirana povrchove poskodenie z predu je nutne aby super mal zban aspon so silou 5, co je vo svete wh40k dost vzacne. Teda ak nepocitame prave armadu Tau. Ostatne armady maju v beznej vybave len zbrane so silou 4, alebo menej. Preto ak sa bude super chciet zbavit pirani bude musiet siahnut po svojich specialnych zbraniach. Vo vacsine pripadov su to zbrane ktore za normalnych okolnosti zameriavaju skor devilfishe, alebo hammerheady. Toto stavia nepriatelskeho velitela casto do skutocne tazkej pozicie. Strielat po odolnejsich strojoch a riskovat ze sa nepodari ich poskodit, alebo radsej strielat po pocetnych, ale lahsie zranitelnejsich piraniach a riskovat ze velke tanky preziu dalsie kolo? Nech sa rozhodne akokolvek nema sancu zlikvidovat vsetko… a rozumny velitel Tau sa samozrejme zamera na superove tazke zbrane. Takto dokaze v kazdom kole ciastocne zredukovat superove moznosti poskodit dalsie vozidla.
Super je casto v situaci kedy skratka nedokaze vystrelit, nieto este zlikvidovat vsetky skimmre ktore mu kruzia na stole, nehovoriac o tom ze ak sa rozhodne naozaj zlikvidovat pirane, tak po ich zniceni (co sa pri rozumnom vyuzivani terenov stava malokedy) ostanu na stole drony ktore mozu stale nejaku skodu narobit. Toto supera naozaj dokaze pomerne dost znechutit.

Drony ktore su zadarmo viedli k moju finalnemu rozhodnutiu hrat viac jednotiek s piranami. Kazda dalsia jednotka pirani totiz znamena dalsiu jednotku dron. Toto dokaze zvysit dost radikalne pocet jednotiek po deploymente a urcite super velmi rychlo tieto male rybicky prestane podcenovat. Co je len dobre, lebo nebude sa venovat vacsim tankom a zamera sa na pirane.
Urcite hrajte viac ako jednu jednotku pirani ak sa rozhodnete ich hravat, pretoze pirane tak ako v skutocnej prirode dokazu narobit skodu az ked ich je viac. Jedna, alebo dve osamotene pirane su nic, ale zaplava dokaze zlikvidovat zivu kravu za par sekund. A za kolko by asi znicili taky land raider?

Zakladna taktika pirani

Teraz ked vieme trosku viac o verziach pirani, toho co dokazu a optimalnych poctoch je velmi dolezite vediet ako ich spravne vyuzit v praxi.

Fusion Blaster varianta

V skorsej faze hry je dobre posunut piranu 24” niekam na kraj superovej deployment zony (za aspon ciastocny ukryt idealne). Toto spravidla nenecha supera uplne kludnym. V dalsom kole sa pohnu 7-12” a vypustia drony pred superove jednotky, cim dokazu ak je to nutne spomalit superov pohyb a samozrejme v pripade jeho strelby ho donutia robit “target priority roll”. Pirana samotna by v tejto chvili uz mala strielat na nejaky fajn ciel, idealne oznaceny marker lightom a zahajila likvidaciu nepriatelskych najnebezpecnejsich cielov.

V pripade ze prideme v jednotke o jednu piranu z dvoch je vhodne druhu “upratat” niekam do bezpecia pretoze super za tuto jednotku nedostane ziadne body ak prezie aspon jedna. Samozrejme je tu moznost pokracovat v niceni superovych cielov, ale treba si vzdy dobre zvazit vyhody a nevyhody tohto rozhodnutia. Menej je niekedy viac.

Je to na “kockovom” bohu, ale v idealnom pripade sa zbavime superovych najnebezpecnejsich tazkych zbrani do tretieho kola a to bez toho aby super dostal nejaky bod za nase znicene pirane.

V pripade ze sa piraniam podari odstranit superove najnebezpecnejsie jednotky, moze pirana dalej pokracovat v zaskodnickej cinnosti. Moze nicit jednotky so savom 2+, blockovat cestu assaultujucim jednotkam, alebo vzdy moze posluzit ako skorujuca jednotka v poslednom kole.

Burst Cannon varianta

Pokial fusion blaster varianta je o niceni specifickych, extremne nebezpecnych cielov, tak burst cannon varianta je idelana na zadrziavanie bliziacich sa jednotiek. Vdaka svojej rychlosti moze sluzit aj ako podpora pre infiltrovane jednotky. Vzhladom na svoj dostrel (18”) a rychlost (12”) je pre supera naozaj tazke odhadnut kde bude v dalsom kole a musi pocitat s tym ze pirana moze utocit kde kolvek v okruhu 30”. Tiez je velmi vhodne hrat pirane na dorazanie superovych oslabenych jednotiek, pripadne ako v pripade fusion blaster varianty blokovat superovi moznost pohybu. Nezabudajme este na skutocnost ze Burst cannon varinta ma k dizpozici celkom slusny pocet vystrelov (5) na to aby dokazal okrem pechoty poskodit techniku ktora ma pancier 11, alebo menej (idealne zo zadu).

Pokrocila taktika pirani

Zravost – v sucastnosti pozname 3 taktiky ktore sa takto oznacuju…

Verzia 1 – tato taktika sa da vyuzit s roznymi jednotkami, ale pirane vdaka svojej velkej rychlosti su uplne idealne. Tato taktika spociva v obkluceni vychodov superovho transportu a potom jeho nasledne znicenie – idealne s fusion blaster variantov. Kedze v pripade znicenia neni ziadna legalna moznost ako z neho uniknut tak je cela jednotka ktora sa v nom viezla znicena tiez. Ked sa vam podari zahrat tento utok na Crusader prevazajuci terminatorov bude mat vas super sanku az na podlahe.

Verzia 2 – na toto je nutne hrat aspon 4 pirane a jeden hammerhad alebo devilfish. Zaklad je obkolesit superovu jednotku piranami do U a potom nasledne vojst devilfishom do tejto medzery a spravit tank shock. Kedze super nebude mat moznost uniknut tak moze spoliehat iba na “death or glory” pravidlo a v pripade neuspechu je jednotka definitivne minulostou. Tato taktika je ale trosku problemova a moze viest pocas hrania k naozaj zlozitym debatam a samozrejme je tu riziko ze vas super bude oznacovat roznymi nelichotivymi slovickami. Odporucam nevyuzivat vo friendly hre.

Verzia 3 – toto je modifikovana verzia 2 v pripade ze neni k dizpozici ziadny vacsi tank. Problem je ten ze neni tu zarucena priliz velka efektivita. Zaklad je obkolesit kompletne superovu jednotku a potom sposobit superovi straty ktore budu viest k testovaniu moralky. V pripade ze super neuspeje nebude mat kam utiect a jeho jednotka bude znicena.

Stena zo vznasadiel – Je jasne ze ziadny velitel Tau nesmie dopustit aby jeho jednotky boli napadnute superom v boji na telo. Jednym z dostupnych prostriedkov ako to dosiahnut je stena zo vznasadiel. Idealne je to skombinovat s taktikou “fish of fury” ktora sa hrava uz niekolko rokov. (Taktika spociva v tom ze sa s devilfishom treba priblizit tak aby jednotky ktore vystupia boli 12” od supera. Kedze cez skimmre sa da strielat tak mozme naplno vyuzit rapid fire. Superovi ale k uspesnemu assaultu, ktory by FW nepochybne poriesil, brani devilfish ktory by mal byt siroky prave tak aby sa nedal obist do 12”). Mozme si to poistit este piranami, cim je mozne ze vytvorime stenu ktoru super jednoducho pri pohybe 6” neobide nikdy.

Drtivy utok – Je tu jedna z veci ktoru mozu robit len pirane a ziadna ina Tau jednotka to nezvladne. Predstavme si prve kolo a superovu infiltrovanu jednotku ktora bude moct zautocit na nase jednotky v prvom kole… maximalne v kole 2, co spravite? No mozme pohnut pirane o 12”, odpojit drony 2”, vystrelit zo vsetkych zbrani a potom zautocit 6” na superovu jednotku (open topped vozidla – co pirana je – umoznuju assaultnut aj po disembarknuti). Toto je 20” zona ktoru kontroluje kazda pirana!!! A nezabudajme pre ze pre Tau su drony najlepsia jednoka na boj z blizka. Skutocne budete prekvapeny ako moze byt tato taktika efektivna. Je viac ako idealna na napadnutie jednotky s tazkymi zbranami, alebo aspon jednotky las/plas. Kazde kolo boja ktorym budu drony zamestnavat supera znamena dalsie kolo pre vsetky pirane a tanky ktore mame k dizpozici.

Znackovace – Ak nechame drony pripojene na drone tak mozme mat vyhodu s pouzivania spolocneho BS ktore ma pirana… v pripade markerligtoveho zamerania to moze znamenat ze triafame na 2+… toto je efektivna taktika hlavne pre variantu s burst cannonom.

Spolupraca

Vela jednotiek moze vyuzivat pirane na spolupracu ci uz viac alebo menej… okrem najznamejsej a najefektivnejsej varianty ktorou je stena zo vznasadiel sa pozrieme este na dalsie moznosti

Kroot/Stealth – Jednotky ktore sa infiltruju casto operuju same daleko od ostatnych jednotiek. Pirana so svojou rychlostou moze byt vitanym pomocnikom pre taketo jednotky.

Fire warrior – Po tom ako vystupia FW z devilfishu a zacnu z poza neho strielat (vyhoda je ze aj ked sme od supera 12” a uz mozme vyuzivat vyhodu rapid fire, tak vdaka devilfishu pred nimi super nema moznost napadnut v svojom kole jednotku firewarriov inac ako strelbou), mozme rozsirit stenu zo vznasadiel o pirane.

Helios Crisis Suit – pre tych ktory nevedia ktory crisis suit je oznacovany ako helios tak je to kombinacia fusion blaster, plazma a multritracker. Jasne ze tieto bojove obleky sluzia primarne na lovenie terminatorov a jednotiek im podobnym. Problem je ze na to aby bol lov naozaj efektivny musia sa priblizit na 12”. Samozrejme mozu sa este vratit o 6” co znamena ze sa dostanu 18” od supera, ale v pripade rychlych utocnych jednotiek to stacit nebude. V pripade ze medzi ciel a helios postavime dve pirane tak nas model moze bez problemov preskocit pirane - super by to zvladnut nemal. Fajn je ze v pripade ze sme vyuzili fusion blaster pirane tak pravdepodbne bude heliosou ciel dobry aj pre ne a nebudeme musiet premrhat jej vystrel zbytocne.

Vespidi – podstate taktika je ako u heliosa. Kedy vespidi preskocia piranu ktoru super v pripade utoku musi obchadzat.

Specialna taktika podla supera

Niektore armady su specificke natolko ze sa da pouzit nejaka specificka taktika na nich ovela efektivnejsie.

Khorne – s “blood frenzy” mozme postavit piranu kusok od jednotky bersekrerov a nechat ich nahanat piranu cele dni. (toto s novym chaos kodexom platit veru uz nebude – Miglo)

Black templars – Vyuzi rychlost pirani a dostan sa do ich chrbta, potom do nich zacni strielat. Budu utekat zlym smerom.

Drop pod marines – umiestni pirane tak ze supera donutis pristat s drop podom kde to bude vyhovovat tebe a nie jemu. Ak to spravis dobre, pravdepodobne budes vediet celu jednotku z drop podu zlikvidovat v jednom kole.

Necrons – Vzhladom na vlastnost gauss zbrani je najlepsia taktika pirani nehrat ich vobec

Zaver

Na zaver by som spomenul par zasad Sun Tzua ku ktorym sa hranie pirani da prirovnat.

Zasada 1: Bez ohladu na to aky mas plan, urcite ho budes musiet upravit.
Pirane su extremne flexibilne jednotky ktore dokazu vykonavat niekolko cinosti podla potreby, neni ziadny problem zmenit ich ulohu podla toho ako to vyzaduje prave situacia.

Zasada 2: Vsetky vojny su zalozene na klamstvach
Pirana ma iba jednu zbran, ale zato ma drony ktore toho mozu spravit naozaj vela vratanie znicenia lahkych tankov. Vo chvili ked sa drony odpoja od pirane super musi pocitat s ich potencialom a podla toho sa zariadit. Drony si naozaj oblubite. Nehovoriac o tom ze skoro urcite pritiahnu pirane strelbu supera a je naozaj fajn vidiet ako sa super snazi nicit tazkymi zbranami model za 51 bodov (dve drony maju bodovu hodnotu 24pt)

Zasada 3: Vylakaj supera. Predstieraj chyby. Znic ho.
Pouzi vespidov alebo heliosa na odlakanie superovych jednotiek, urcene na boj z blizka z povodnej cesty alebo na miesto ktore je pre nich nevyhodne. Ked si bude mysliet ze v dalsom kole uz ich dostal pouzi pirane a zablokuj mu moznost dostat sa k svojmu cielu.

Zasada 4: Ak je nepriatel dobre opevneny, opevni sa tiez. Ak je super pripraveny zautocit, zautoc prvy.
Pirana dokaze zautocit podla potreby na mnozstvo cielov. V pripade ze sa situacia prestane vyvijat dobre, tak vdaka velkej rychlosti neni problem ukryt piranu niekam mimo dosah nebezpecnych zbrani.

Zasada 5: Ak je tvoj nepriatel prhky, drazdi ho.
Milujem strednu cast hry kedy super musi zakazdym testova target priority roll v kombinaci s markerlightami ktore Tau hracovi umoznuju tieto testy zvladat automaticky. Super bude musiet po kazdom neuspesnom TP rolle strielat na lacne a relativne odolne skimmre. A ked ich aj konecne znici, stale tu budu drony ktore sa budu motat po stole a nutit ho testovat zase a zase.

Zasada 6: Nenechaj nepriatela odpocivat.
Zase, rychlost a zbare na pirani dokazu poskodit skoro kazdu jednotku na stole, alebo asopn pritahnut superove jednotky do nevyhodnej sitacie.

Zasada 7: Utoc tam kde na to nepriatel nieje pripraveny, objav sa tam kde to super necaka
Stena zo vznasadiel, Zravost, 24” pohyb, drony objavujuce sa z nikadial. Yeah, to su pirane.

Dobry lov!
Index :: Print :: E-mail
Komentář je vlastnictvím jeho autora. Neodpovídáme za jeho obsah.
Poslal Vlákno



Nové obrázky
Rýchle linky
Nové príspevky
Nové linky


Copyright Š 2003 by WARGAMING.sk   |  Powered by XOOPS 2.0 ? 2001-2003 The XOOPS Project  |   Design by 7dana.com