[ Stolové hry | Miniatúry | Warhammer | Warhammer 40K | Confrontation ]

  
Hlavné Menu
Reklama
Spriatelené Weby
 
 
 
www.kafe.sk
  Naše mini-logo:
 
Nové články
The first task [2012-02-10 21:05:04]
Takze uvodny clanok co som sa len tak chvilu hral ked nebolo v robote co robit :D nejasnosti je tam...
Stret na Sartanskej planine [2011-12-07 10:13:53]
Battletech 3025
ZRudi vs Miglo
+++Stret na línii Kamenin – GT 722+++ [2011-11-16 12:44:01]
+++Krst ohňom A´un Adat+++ [2011-01-31 19:43:51]
+++chaos vs tau battlereport+++
Kto je online
Pripojeno uživatelu: 10
(1 v sekci Články)

Reg. uživatelé: 0
Návštevníci: 10

více...


Pirana, prva cast
  Posted on Thu 28 Jun 2007 by Miglo (2902 reads)

Pirana lahky skimmer - I. cast
Clanok je prevzaty zo servera www.librarium-online.com a je publikovany so suhlasom autora (israfel420).

Spojenim velkej rychlosti, palebnej sily a prisposobivosti ma pirana na bojisku mnozstvo taktickych moznost. Nanestastie mnoho Tau hracou povazuje piranu za druhotriednu zbran, jednak preto ze je velmi krehka a dvak ma len jednu strelnu zbran. Prvy dojem moze byt klamny, pretoze okrem svojej zbrane ma pirana “zadarmo” aj 2 gun drony a vdaka pravidlam pre rychle skimmer dokaze vydrzat tiez viac ako by sme cakali.

Tento clanok sa zamera na vsetky aspekty pirane. Ake vylepsenia kupit, kolko modelov je dobre hrat v jednotke, takticke vyuzitie, spolupracu s inymi jednotkami, specialna taktika proti specifickemu superovi a specialne manevre ktore umoznuje.

Vybava

Pred tym ako zacnem pisat o tom ako dostat z pirani co najviac musime vediet ake vylepsenia a ake zbrane na nu mozme namontovat. V prvom rade si musime vybrat medzi dvoma rozdielnymi druhmi prani – pirana s burst cannom a pirana s fusion blastrom. Ak sme si vybrali mozme pristupit k ostatnym vylepseniam.

Target Lock
neni pouzitelny, sice umoznuje strielat dronam na ine ciele, ale kedze je dostrel vsetkych nasich zbrani je 18” alebo menej nevsimajme si ho.

Disruption Pod
da sa vyuzit v prvom kole, alebo v pripade stunnovania, ale vela spoluhracov sa bude pokusat strielat na vacsie tanky v prvom kole. Tak isto dostat pri otvorenom (open topped) vozidle nie je penetracny zasah o moc horsi ako povrchovy. Nevsimajme si ho.

Decoy Launcher
Pokial sa toto vylepsenie naozaj uplatni pri klasickych tankoch tak na otvorenych vozidlach nie je zasadnou vyhrov. Nevsimajme si ho.

Sensor Spines
Nemam s nimi priliz vela skusenosti, ale nevyzeraju priliz vyuzitelne, kedze pirane su rychle skimmre ktore sa nepotrebuju ukryvat v tazkom terene. Nevsimajme si ich.

Flechette Discharges
Vyuzitelne proti armadam s utociacimi hordami alebo velkemu silmenu HQ pertoze FD nezdranuje na zaklade odolnosti. Preto dokaze zranit Nightbringera alebo Wraithlorda tak lahko ako termagaunta. Bohuzial po par hrach piranu s tymto vylepsenim uz nikdo nenapadne. Je to aj dobre aj zle, lebo pirana dokaze fungovat ako skimmerova stena, na druhu stanu stoji viac bodov s ziadnym skutocnym zvacsenim utocneho potencialu. Takze toto vylepsenie zalezi vzdy od toho ktoreho pripadu, ale odobne ho uz nepouzivam.

Blacksun Filter
Uplne nepouzitelny pri zbraniach s dostrelom 18”. Nevsimajme si ho.
Targetting Array – Toto vylepsenie vzdy kupujem. Pri Fusion blastrovej variante je uplna nevyhnutnost a aj pre Burst cannon je velmi fajn, pricom stoji len 5 bodov. Vzdy kupujem.

Seeker Missiles
Toto zalezi od kazdeho hraca, podla toho ci sa rozhodneme na piranu nejaku raketu dat zasadne ovplyvni styl akym s nou budeme manevrovat.

Takze toto su vsetky vylepsenia a ako som spominal kazda pirana by mala zacinat s Tarrgeting array vylepsenim. Flechette discharges su vyuzitelne proti armadam ktore bojuju na blizko, Seeker missiles mozu byt fajn, ale zmenia styl hrania (vratime sa k tomu neskor). Ostatne vylepsenia su skoro uplne nepouzitelne, nezabudajme ze pirana je velmi zranitelna a preto je velmi dolezite nechat jej cenu tak nizko ako sa len da, predsa len jej pripadna strata nebude tak boliet.



Varianta s Burst Cannonom

Prvy typ pirane pouziva Burst Cannon. Tato verzia sa hrava proti armadam s vacsim poctom modelov. Niedko by sa mohol spytat “Preco nevyuzit namiesto pirane radsej Stealth suity?” Hmm, Stealth suity maju v Tau armade svoje miesto a pirana s Burst Cannonom je trosku ine zviera ako Stealt suit. Niektore zasadne rozdiely

- Pirana moze vdaka dronam zamestnat dve rozdielne jednotky bez akych kolvek vylepseni
- Drony ktore su zadarmo mozu byt pouzite ako navnada alebo na zvacsenie dosahu aj ked za ne niesu ziadne vitazne body.
- Pri 60 bodoch maju porovnatelny utocny potencial. 6 vystrelov z Burs cannonu verzus 5 vystrelom z ktorych 2 robia pinning
- Pirana je skoro uplne imunna voci boju na blizko, pretoze je rychly skimmer.
- Jej predny pancier potrebuje silu 5 aby bola sanca 1 z 6 dat povrchove poskodenie, pricom este aj lasgun ma 50/50 sancu ze zrani stealth suit.
- Pri vybornej rychlosti ktoru ma pirana dokaze podporit nase jednotky skoro na celom stole
- Idealna na scorovanie v poslednom kole
- Priana sa da vyuzit ako skimmer stena
- Pirana nerobi ziadne testy na leadrship (Velmi dolezite!!)
- Nuti supera testovat target priority vratane strelby na vozidla ktore mame na stole. Toto sa stealth suitom nepodari nikdy.

Tieto vsetky body hovoria o tom ze porovnavat piranu a stealth suity neni fer aj napriek velmi podobnej palebnej sile. Vyuzitie je samozrejme tiez uplne ine.

Varianta s Fusion Blastrom

Tak ako je dobra pirana s Burst cannonom proti pechote tak je dobra verzia s Fusion blastrov na super odolne ciele. Vozidla s velkym AV, alebo HQ charakter. Tiez netreba zabudat aj vsetky jednotky ktore su atributmi podobne marinakom. Namontovanim Fusion blastru na Piranu dostane Tau velitel pristup k pohyblivemu lovcovi tankov ktory dokaze vyuzit plny potencial melty v druhom kole a to bez nutnosti hadzat si na deepstrike. Vyhody pirane s Fusion Blastrom

- su rychlejsie ako hammerhead alebo broadside, pricom nemaju problem vynuchat aj vozidlo ktore sa ukryva za terenom
- V pripade Seeker missile je mozne vystrelit raketu v prvom kole proti bocnemu pancieru.
- Skoro vzdy je od druheho kola v oponentovej deployment zone, co dokazu uz iba jednotky s deepsrikom, ktore ale mozu niekam odscattrovat
- Idealny dostrel pre meltu je 6” co je aj vzdialenost na utok pechoty, pricom pirana v obane proti utokom zblizka celkom exceluje co sa neda povedat ani o jednom zo suitov
- Fusion blaster je jednou z najucinnejsich zbrani ktore ma Tau velitel k dizpozici (samozrejme okrem Railgunu) a dokaze spravit naozaj vela skody proti silnym HQ, ako su napriklad Demon princ, kaplan na motorke, alebo Hive tyrant. Vacsina HQ dokaze byt Fusion blastrom zabita okamzite jednou ranou a umiestnenim tejto zbrane prave na piranu nema super mnoho moznosti ako zareagovat.
- Viacucelove vyuzitie… po prilete na miesto sa mozu drony odpojit a kym si pirana robi svoju pracu mozu drony utocit na lahsie obrnene ciele ako napriklad pechota. Hlavnou vyhodou tejto verzie pirane je ze dostavame za cenu jednej jednotky dve rozdielne.
- Vyhoda ktoru ma aj prva varianta, tj skorovanie v poslednom kole a dobra manevrovatelnost.
- Neblokuje heavy support slot (Dolezite!!)

Nepodcenujte posledny bod, uvolnenie Heavy supprot slotu pre lovca tankov umoznuje hracovi Tau vyuzit tento slot uplne inym sposobom… Sniper drony, Skyray, alebo Hammerhead s Ion cannonm ktory je o dost lacnejsi ako Railgun. Vsetky tieto zbrane sa samozrejme daju tiez vyzuzit na nicenie techniky, ale s AV 13 a viac uz maju dost problem.

Specialne pripady – Seeker missiles

Rakety na pirani su dvojsecna zbran, pokial je pravdive tvrdenie ze su dobre proti marinakom a obrnenym vozidlam, tiez zvysuju cenu pirane skoro na nepripustnu hranicu. Su dva sposoby ako vyuzit rakety na pirani efektivne. Prvy je pouzit piranu s burst cannonom bez vylepseni, ktora operuje sama a snazi sa vyhybat stretom s nepriatelom. Funguje na zabratie objektivu v poslednom kole alebo v pripade nutnosti ako bloker.

Druha alternativa je namontovat rakety na team 2 fusion blasterovych pirani. V prvom kole sa dostanu 24” z boku supera a odpalia rakety tak aby trafili bocny pancier krizom cez cele bojisko. Uistite sa vsak ze ostanu v kryte, potom pokracujte v pouzivani pirane ako obycajne ale uistite sa ze jedna ostane vzdy dokladne ukryta, pretoze po jej zniceni by sme nedostali ziadne vitazne body a pirane za 180 bodov budu urcite velmi lakavym cielom.

V druhej casti si povieme o idealnom pocte modelov v jednotke, o roznych manevroch a o vyuziti pirane proti specifickym oponentom.
Index :: Print :: E-mail
Komentář je vlastnictvím jeho autora. Neodpovídáme za jeho obsah.
Poslal Vlákno



Nové obrázky
Rýchle linky
Nové príspevky
Nové linky


Copyright Š 2003 by WARGAMING.sk   |  Powered by XOOPS 2.0 ? 2001-2003 The XOOPS Project  |   Design by 7dana.com