[ Stolové hry | Miniatúry | Warhammer | Warhammer 40K | Confrontation ]

  
Hlavné Menu
Reklama
Spriatelené Weby
 
 
 
www.kafe.sk
  Naše mini-logo:
 
Nové články
The first task [2012-02-10 21:05:04]
Takze uvodny clanok co som sa len tak chvilu hral ked nebolo v robote co robit :D nejasnosti je tam...
Stret na Sartanskej planine [2011-12-07 10:13:53]
Battletech 3025
ZRudi vs Miglo
+++Stret na línii Kamenin – GT 722+++ [2011-11-16 12:44:01]
+++Krst ohňom A´un Adat+++ [2011-01-31 19:43:51]
+++chaos vs tau battlereport+++
Kto je online
Pripojeno uživatelu: 3
(1 v sekci Články)

Reg. uživatelé: 0
Návštevníci: 3

více...


Warhammer 40k - Intro
  Posted on Fri 16 Jun 2006 by jose (3243 reads)

V desivej temnote vzdialenej budúcnosti nie je nič, než vojna.




Tak takouto optimistickou vetou sa nám prihovárajú britskí Games Workshop vo svojej stolnej hre Warhammer 40.000.

Tí, čo sa nestretli so stolnou hrou, respektíve wargamingom: jedná sa o klasickú ťahovú stratégiu, lenže namiesto vašich obrazoviek sa odohráva na stole. Hrá sa s modelmi pajácov, pardon, vojakov, démonov, mimozemšťanov a... a tankov. Prirodzene, na určenie výsledku boja a streľby sa používajú hody kockou, v prípade systému Warhammer 6-stennou.

Hrá sa, pochopiteľne, na kolá. V jednom kole idú obaja hráči podľa poradia, ktoré si hodili na začiatku. Kolo hráča sa delí na tri fázy. Na pohybovú fázu, kedy sa hýbe, na streleckú a na útočnú (rozumej boj na blízko).

Normálna hra Warhammer 40K sa hrá na 6 kôl. Zo začiatku som si myslel, že je to smiešne málo. No, dnes mi tie 3, niekedy 4 hodiny jednej hry prídu celkom dlhé.
Ešte k pohybu a boju samotnému. Pohyb má každý typ jednotky určený v pravidlách, takže armáda sa pohybuje podľa toho. Taká pechota sa môže hýbať maximálne 6 palcov (áno, hra funguje na palcoch, nie na centimetroch). Tak si odmeriame na stole 6 palcov od podložky modelu a môžeme sa v rámci tejto vzdialenosti hýbať. Jednoduché.

Boj. Boj je pre nás, starých harcovníkov DnD a jeho odnoží, hračka. Jednoduché. Ak má strelec schopnosť strieľanie na 4 bodoch, hádže na 6 stennej kocke 3 a viac na zásah. Potom sa porovnáva sila zbrane a odolnosť protivníka a hádže sa druhý hod na zranenie. Prirodzene, iba v prípade, že hod na zásah bol úspešný. No a ak aj druhý hod uspel, protivník si, ak nemáme silnú zbraň alebo on slabo obrnených panákov, hádže hod na záchranu. Neuspel? Jeden model z jednotky dole. Jednoduché ako facka.

Tak, a teraz, keď som vám ako-tak priblížil mechanizmus hry, pokúsim sa vás vtiahnuť do úžasného, depresívneho sveta stredoveku v ďalekej budúcnosti.

Svet Warhammer 40K sa, ako som už v úvode naznačil, odohráva vo vzdialenej budúcnosti nášho ľudstva a vesmíru. Presnejšie v 41. tisícročí nášho letopočtu. Ríša ľudí (Empire of Man) je pod stálym útokom zvonka aj zvnútra. Rozprestierajúc sa takmer celou našou galaxiou, riadené klero-fašistickou byrokraciou a Bohom – Cisárom na Zlatom tróne, ktorého meno buď tisíckrát posvätené, trasie sa pod útokmi vznešených Eldarov, sadistických Temných Eldarov, mladej rasy Tau, prastarých Nekronov, brutálnych Orkov, nenásytných Tyranidov a napokon... stojí proti najhoršiemu z najhorších, mocným, desivým silám Chaosu.

Týmto hrozbám čelia na strane ľudí Cisárska Garda (Imperial Guard), vše vedúca Inkvizícia (Daemon hunters a Witch hunters) a, v neposlednej rade, Adeptus Astartes, Vesmírna Marína (Space Marine), najsilnejšia armáda Ríše. Uff... snáď som na nikoho už nezabudol.

Zatiaľ čo Cisárska Garda spolieha na masové útoky slabších pešiakov a mohutné tankové formácie (Vprjóoood!), Adeptus Astartes sa skladajú z malého počtu perfektne vycvičených, univerzálnych bojovníkov, akýchsi geneticky modifikovaných rytierov budúcnosti a podporuje ich hŕstkou tankov, motoriek a speederov. Inkvizícia v sebe kombinuje obe tieto armády, pridáva kúzla a niektoré špeciálne jednotky, ako napríklad Adepta Sororitas, prekrásne ženy - bojovníčky.

Eldari aj ich temní bratranci spoliehajú hlavne na rýchlosť a svoje ľahké nôžky. Sú to prevažne strelecky založené armády, ktoré na diaľku dokážu nepríjemne zvrátiť priebeh boja (jednoducho elfovia – Annun, zasvätene).

Orkovia. Priznám sa, orkovia sú mi strašne sympatickí. S pokrikom Waaagh! sa vrhajú do útoku, mávajú zbraňami a beda tomu, kto im vbehne do rany. Navyše majú aj krásne modely s desiatkami možností na vlastnú úpravu.

Mladá rasa Tau, s ktorou sme sa mali možnosť zoznámiť v nepríliš podarenej PC hre Warhammer 40.000 Fire Warrior, bojuje za Väčšie dobro (komunisti) a proti všetkým. Tiež hlavne strelecká armáda s peknými modelmi, ale relatívne mladá aj v rámci Warhammeru, takže modelov je pomenej. Dúfam len, že im nejaké rýchlo pribudnú.
Prastarí Necroni sú hrôza, ktorá sa vynorila zo svojho milióny rokov dlhého spánku, aby v mene bohov C´Tan vyhladila všetko živé. Žiaľ, veľa o nich neviem. Ešte som sa s nimi v bitke nestretol. Ale vyzerajú ako terminátori z rovnomenného filmu.
Tyranidi. Hrôza. Des. Podobajú sa Votrelcom, sú večne hladní, plienia planétu za planétou. Prišli z oblastí mimo našej galaxie, takže ich pôvod je skutočne tajomný. Zato ich ciele sú úplne jasné. Vyhladiť všetko! Každú planétu, ktorú dobijú, zbavia všetkého živého genetického materiálu a odídu ďalej. Rasa je to zameraná prevažne na boj z blízka, ale niektoré z ich mohutných príšer dokážu aj poriadne strieľať.

No a na koniec ostal Chaos. Desiví zradcovia, manipulátori, zvodcovia a vrahovia, modliaci sa k štyrom bohom chaosu: Khorne – Krvavému bohu, Slaneesh – Pánovi zvodnosti, Nurgle – Pánovi Rozkladu a Tzeench – Tomu, čo mení. Táto štvorica bohov sa až predháňa v snahe čo najviac ublížiť vesmíru a strhnúť ho do Oka Teroru, diery medzi našou realitou a Warpom, svetom démonov. Pred desaťtisíc rokmi, keď bola Ríša na svojom vrchole, zradil Cisára warmaster Horus, jeho najvernejší a najlepší syn. V strašnej občianskej vojne časť kapitúl Adeptus Astartes odstúpila od svetla Cisára, nech nám naveky svieti na cestu, a postavili sa na stranu Horusa. Tým sa navždy odvrátili od ochrannej ruky Cisára, tešíme sa, že Mu môžeme odovzdať naše životy, a predali svoje duše večnému zatrateniu v pokrivenej realite Warpu. Horus padol rukou Cisára, modlíme sa za Neho tisícimi slovami, keď sa snažil dobyť Zem a zbytok zradcov utiekol do Oka Teroru. Táto armáda je veľmi silná, skutočne jedna z najsilnejších. Je skvelá ako na blízko, tak na diaľku. V univerzálnosti prekoná aj Vesmírnych Mariňákov.

Tak, to by sme mali za sebou ako armády, tak čo-to popisu sveta. Snáď ešte jedna malá vetička... alebo dve. Je to svet, v ktorom by som žiť nechcel. Všemocná Inkvizícia, brutálne prostredie násilia, strachu, nedôvery, hotová Orwellova 1984.

Takže v kocke. Čo nám Games Workshop ponúka? Pekne prepracovaný systém bojov a zaujímavý, antiutopistický svet s nemálo knižkami a PC hrami. Krásne sú aj modely pajácov, príšer a tankov. Ľahko sa skladajú, maľujú. A sú zaujímavé aj faktom, že z každého môžem urobiť originál, jedinečný model. Games Workshop, spolu s pár firmami a našou vlastnou šikovnosťou, nám umožňuje si vcelku jednoducho upravovať modely .Či už sa jedná o battle damage, démonické mutácie, alebo orkské úpravy všetkého, čo sa hýbe, strieľa, jazdí...

Jedinou nevýhodou sa môže zdať cena. Ale skutočne iba zdať. Autor tejto recenzie je poriadne nepracujúci lenivec, a aj tak si bol schopný niečo uliať a niečo zarobiť. Na takú slušnejšiu armádu vám stačí relatívne málo peňazí. Navyše, za tie modely a pocit z hry sa to oplatí. A na rozdiel od Magic kartičiek si modely môžete maľovať sami.
Index :: Print :: E-mail
Komentář je vlastnictvím jeho autora. Neodpovídáme za jeho obsah.
Poslal Vlákno



Nové obrázky
Rýchle linky
Nové príspevky
Nové linky


Copyright Š 2003 by WARGAMING.sk   |  Powered by XOOPS 2.0 ? 2001-2003 The XOOPS Project  |   Design by 7dana.com