[ Stolové hry | Miniatúry | Warhammer | Warhammer 40K | Confrontation ]

  
Hlavné Menu
Reklama
Spriatelené Weby
 
 
 
www.kafe.sk
  Naše mini-logo:
 
Nové články
The first task [2012-02-10 21:05:04]
Takze uvodny clanok co som sa len tak chvilu hral ked nebolo v robote co robit :D nejasnosti je tam...
Stret na Sartanskej planine [2011-12-07 10:13:53]
Battletech 3025
ZRudi vs Miglo
+++Stret na línii Kamenin – GT 722+++ [2011-11-16 12:44:01]
+++Krst ohňom A´un Adat+++ [2011-01-31 19:43:51]
+++chaos vs tau battlereport+++
Kto je online
Pripojeno uživatelu: 4
(1 v sekci Články)

Reg. uživatelé: 0
Návštevníci: 4

více...


Serial o malovani for beginners part III
  Posted on Tue 09 May 2006 by fingol (1818 reads)
Základné techniky maľovania

Vitajte u tretej časti seriálu o maľovaní. V tejto časti by som sa venoval základným technikám maľovania, ktoré sa bežne používajú a majú aj svoje ?odborné? názvy. V prvom rade by som chcel povedať, že v popisovaní nejakej špecifickej činnosti zrovna nevynikám a preto sa dopredu ospravedlňujem ak to bude pomerne nezrozumiteľné. V každom prípade sa chystám urobiť akýsi fotoseriál v ktorom by to bolo aspoň zdokumentované pomocou digitálu, i keď najlepšia by bola názorná ukážka. No musíme si zatiaľ vystačiť s tým čo máme... 

Najprv by som chcel len poradiť tým, ktorý ešte nedržali v ruke štetec, aby sa snažili používať iba špičku a nemočili celý štetec do farby. Ďalej sa snažte roztierať farbu rovnomerne a radšej urobte viacej redších náterov než jeden hrubý, čo platí aj pri striekaní modelov, pretože môžete prekryť detaily. Každopádne každý si vytvorí vlastnú techniku držania štetca a aj natierania farby, i keď sa doporučuje držať ho ako pero, nôž a neviem čo ešte. Držte ho tak, ako vám to vyhovuje s tým, že budete schopný udržať rovnú líniu. Ja osobne mám ruku zápästím opretú o stôl, vtedy sa pracuje najpresnejšie.

Tak a teraz tie základné techniky. Teraz len uvediem ich názvy a krátke vysvetlenie, pretože na zahraničných stránkach, v army bookoch a rôznych inštruktážnych článkoch sa stretnete s anglickými názvami a nie každý vie čo to znamená. Samotný postup maľovania spracujem v ďalšom diely.

Drybrush

Už podľa názvu je jasné, že sa jedná o suché roztieranie farby, čo pre niektorých znie tak trochu nepochopiteľne.. he no, hneď objasním. Na túto techniku použite tzv. drybrush štetec, pretože ak urobíte zopár drybrushov s normálnym štetcom tak ho spoľahlivo zničíte. Štetec namočíme do farby a farbu vytrieme, buď v handričke alebo o noviny, to je jedno... dôležité je aby nebol vlhký a pri jemnom skúšobnom ťahu nezanechával žiadnu stopu farby. Treba aby farba bola rovnomerne na všetkých vláknach a väčšina z nej aby bola preč. Potom štetcom začneme behať po modely kolmo na vystúpenú časť, ktorú chceme zvýrazniť. Ozaj, zabudol som spomenúť, že je to technika, ktorá sa prevažne používa na zvýraznenie exponovaných častí modelu. Princíp je ten, že nakoľko je na štetci tak málo farby, zachytí sa iba naozaj na tých miestach, ktoré odstávajú. Takto sa dá veľmi jednoducho a rýchlo zvýrazniť na modely takmer hocičo. Problém ale je, že ak použijete drybrush na väčšie plochy, alebo dokonca na celý model, je to vidno a nepôsobí to zrovna profesionálne. Preto tí skúsenejší používajú drybrush čo najmenej a na čo najmenšie plochy. Poprípade sa robí tzv. vlhký drybrush /úplná blbosť čo..  teraz neviem či som to niekde počul, alebo som to vymyslel sám... kedy sa tej farby necháva na štetci viacej, ale vtedy sa zvýrazňujú naozaj len veľmi vystúpené časti a technika prevedenia musí byť veľmi jemná, pretože stačí neopatrný pohyb a farba sa ocitne aj tam kde nemá čo robiť. Ešte také všeobecné zhrnutie: drybrush sa používa na zvýraznenie exponovaných častí a preto sa používa farba svetlejšia než podklad. Neskôr sa tejto techniky vyvarujte ak chcete, aby model vyzeral čo najlepšie, použite na highlight inú techniku. Naozaj super je na príliš jemné vecičky ako sú napr. vlasy. Alebo na efekt piesku. Najčastejšie sa využíva na maľovanie vozidiel, ale o tom nabudúce.

Ink wash

Hmmm, táto technika sa zase využíva na shading, resp. zatienenie modelu. Predávajú sa aj hotové inky, ale myslím, že je zbytočné ich kupovať, pretože si ich ľahko vyrobíte aj sami na mieste. Ide o niečo, čo je úplný protiklad vyššie menovanej. Malé množstvo farby sa rozmieša v pár kvapkách vody. Ten pomer neviem presne ale dá sa skontrolovať tak, že keď potom prejdete napríklad po novinách, tak cez farbu presvitá podklad. Ale hustotu inku treba vždy miešať podľa účelu použitia, takže toto berte len ako malú radu pre začiatok. Na kvapkanie vody používajte striekačku, alebo môžete aj širším štetcom, ktorý dobre nasaje vodu. To už postupom času budete vedieť odhadnúť. V zásade najčastejšie sa používajú dva inky: čierny a tzv. flesh ink / čo je vlastne hnedý... ja používam podľa potreby hociakú farbu. Toto je ďalšia technika, ktorá je naozaj rýchla a veľmi efektná, ale tiež sa ju snažte obmedziť na minimum, pokiaľ chcete urobiť naozaj dobrý model. Princíp je ten, že táto vodnatá farba pri rozotretí pekne zatečie do všetkých škár a tak vznikne akési tieňovanie. Rozhodne veľmi odporúčam aj chcete urobiť rýchlo veľké množstvá modelov. Pri správnom a zručnom použití môžete eliminovať aj nevýhody, aké sú napríklad vznik bublín a šmúh pri zaschnutí. Rozhodne odporúčam pri shadovaní väčších metalických častí čiernym inkom. Flesh ink na kožu je fajn... ale naozaj pri rýchlom maľovaní. Pozor ale, ak robíte hnedý flesh cez normálnu flesh farbu, tak ak je príliš riedka robí neplechu a zvykne aj meniť farbu na oranžovú a pod. To už sú ale detaily, ktoré sú nepodstatné. Ináč ak chcete aby vaše modely vyzerali čo najlepšie v pomere čo k najmenšiemu časovému zaťaženiu, tak odporúčam kombináciu týchto dvoch techník a to nasledovne: napríklad pri maľovaní kože orkom ? natrite ju na zeleno / ako ináč...  potom do škár naneste tmavozelený ink, poprípade čierny a potom jemný drybrush svetlozelenej na vystúpené časti... takto urobíte naraz veľa orkov a budú vyzerať na prvý pohľad celkom fajn... no, ale maľovaniu rôznych typov modelov sa budem venovať inokedy...

Klasický highlight

Princíp je jednoduchý a to v postupnom nanášaní vrstiev farby, pričom každá ďalšia vrstva je svetlejšia a zároveň úplne neprekrýva farbu pod ňou aby vznikol efekt plynulého prechodu. Jednoduché nie?? Toto je technika, ktorá sa používa najčastejšie u kvalitnejších modelov a je časovo náročná. Pokiaľ ale chcete robiť na vysokej úrovni bez nej sa neobídete. Jediná rada, ktorú vám môžem dať je, že farba nemá byť hustá ale riedka, čo dosiahnete pridaním naozaj malého množstva vody.

No a teraz trošku zriedkavejšie techniky:

Outlining

Veľmi používaná Eavy metalom  pri maľovaní Space maríny a vozidiel... spočíva v nanesení tenkej svetlejšej línie farby na záhyby... používa sa na zvýraznenie najmä strohých a pravidelných záhybov a pri veľkých rovných plochách, ktoré sa v podstate nedajú highlightovať klasicky. Toto vyzerá naozaj super, len ak sa dá, robte to plochou stranou štetca ťahom po ohybe. Vyhnete sa nerovnosti čiary pri klasickom ťahu špičkou. Ťažko sa to vysvetľuje, ale stačí si pozrieť spomínané modely v hocijakom codexe alebo na internete a hneď pochopíte.

Fading

No a toto pre profíkov... sú rôzne spôsoby ako spraviť fade, ale žiadny nie je natoľko spoľahlivý aby sa vždy podaril na prvý raz. Ide vlastne o spravenie takého plynulého prechodu, kde normálnym okom nepostrehnete prechod z jednej farby do druhej... znie to jednoducho nie...?? technika je ešte jednoduchšia.... spomeniem v krátkosti dva spôsoby ale každý, kto to robí má v podstate svojím spôsobom vlastnú. Ide najmä o to, aby farba bola natoľko vlhká, že nezaschne hneď, ale postupne... a vy ju postupne roztierate ďalej a ďalej, pričom farby je stále menej a vzniká plynulý prechod... tu treba ale často doplňovať vodu a to ale aj veľmi presne načasovať, lebo ak sa omeškáte farba zaschne úplne alebo ak budete príliš rýchly, tak jej tam zostane málo a plynulý prechod sa nekoná... lenže toto čo som povedal sa zvykne robiť s viacerými linkami rôznych farieb, ktoré sa zmiešavajú dokopy a to vám ani neodporúčam skúšať, lebo vás odnesú na nosidlách.... ja to zvyknem robiť iba s dvomi farbami naraz, poprípade s jednou a to len na väčších rovných plochách, ktoré treba vytieňovať. Toto použite naozaj s určitými skúsenosťami a ak budete chcieť aby váš model vyzeral naozaj super...

No, pre tento diel myslím končím.... hodiny ukazujú 0:20 a navyše si nespomínam na nič ďalšie čo by som mohol spomenúť. Akurát rada: pre začiatok sa držte prvých dvoch techník a neskôr skúste outline a klasický highlight.... to bude úplne stačiť pokiaľ nie ste zaryto presvedčení, že vyhráte Slayer sword v Golden demonovi... pokiaľ ste, tak nech vám to vydrží, 
Index :: Print :: E-mail
Komentář je vlastnictvím jeho autora. Neodpovídáme za jeho obsah.
Poslal Vlákno



Nové obrázky
Rýchle linky
Nové príspevky
Nové linky


Copyright Š 2003 by WARGAMING.sk   |  Powered by XOOPS 2.0 ? 2001-2003 The XOOPS Project  |   Design by 7dana.com