[ Stolové hry | Miniatúry | Warhammer | Warhammer 40K | Confrontation ]

  
Hlavné Menu
Reklama
Spriatelené Weby
 
 
 
www.kafe.sk
  Naše mini-logo:
 
Nové články
The first task [2012-02-10 21:05:04]
Takze uvodny clanok co som sa len tak chvilu hral ked nebolo v robote co robit :D nejasnosti je tam...
Stret na Sartanskej planine [2011-12-07 10:13:53]
Battletech 3025
ZRudi vs Miglo
+++Stret na línii Kamenin – GT 722+++ [2011-11-16 12:44:01]
+++Krst ohňom A´un Adat+++ [2011-01-31 19:43:51]
+++chaos vs tau battlereport+++
Kto je online
Pripojeno uživatelu: 4
(1 v sekci Články)

Reg. uživatelé: 0
Návštevníci: 4

více...


Techniky maľovania
  Posted on Tue 09 May 2006 by fingol (6546 reads)
PRÍPRAVA

Podklad ("Undercoat")

Uniformný farebný podklad má za účel dosiahnuť lepšiu priľnavosť ďalších farieb, čiže ľudsky povedané - farby lepšie držia. Častokrát sa na podkladovku používa striekanie sprejom, čo je značne rýchlejšie ako maľovanie. Používa sa napr. GW Black Color Spray.
Podkladová farba zároveň umožňuje dosiahnuť čistejšie farby ako keď sa maľuje priamo na plast či kov. Existujú rôzne druhy podkladov, najčastejšie a najlepšie sú však čierny alebo biely. Zvolená farba dosť ovplyvňuje farebný odtieň ďalších farieb.

Základová farba ("Base coat")

Nanesenie základovej farby je predpokladom pre neskoršie tieňovanie. Rovnako ako pri podklade, ovplyvňuje výsledný odtieň. Napr. tvár a telo sa najprv kompletne namaľujú podkladovou hnedou, plášť trebárs tmavo-červenou a čižmy tmavohnedou.




TIEŇOVANIE

Opláchnutie ("Washing")

Opláchnutie sa dosiahne, keď maliar použije na to určený špeciálny tuš ("ink") alebo jednoducho vodou rozriedenú farbu. Pomocou opláchnutia je možné ľahko a rýchlo tieňovať. Takáto rozriedená farba sa nanesie na dané miesto na figúrke a keďže sa vďaka svojej hustote vleje do špár a rohov, po vyschnutí v nich ostáva.
Najlepšie je používať túto techniku na dosiahnutie lemovania tmavou farbou, pozor však na vhodný pomer farby a vody, aby to pri príliš hustej konzistencii nezničilo detaily alebo pri príliš malej vôbec nedržalo.



Lemovanie ("Lining")

Tenká tmavá čiara, ktorá pomôže lepšie rozoznať jednotlivé časti by mala lemovať každú z jednolivých plôch figúrky.
Tmavá farba (väčšinou čierna alebo tmavohnedá, závisí od farby danej oblasti) sa nanesie na časť, kde sa stretávajú dve rôzne plochy. Toto je možné urobiť pomocou jemne zriedenej farby a tenkého štetca s ostrým hrotom.



Bodkovanie ("Dotting")

Táto technika pochádza z klasických tlačiarní. Dá sa však prispôsobiť k maľovaniu miniatúr, aj keď výsledok je skôr aproximatívny. Je potrebné iba urobiť malé bodky s použitím tmavšieho alebo svetlejšieho odtieňa ako je základová farba a vytvára to efekt tieňa alebo svetla.
Efektívne využitie je napr. pri odlesku rôznych drahokamov či zubov.

Gradácia v paralelných pásoch ("Gradation in Parallel Stripes")

Gradácia sa dosiahne postupným nanášaním susediacich vrstiev resp. pásov málo sa líšiaceho tieňovaného prechodu farieb. Týmto spôsobom je možné zosvetlovať alebo stmavovať danú oblasť. čím viac vrstiev je nanesených, tým jemnejšie a hladšie stupňovanie farieb sa dosiahne.

Splývanie ("Blending")

Rozdiel s predošlou technikou je v tom, že každý pásik je "rozotretý" smerom k predošlému. Týmto rozotretím k predošlej vrstve sa zjemní jej hrúbka a pokrývací potenciál. Predošlá vrstva sa stane stále viac viditeľnejšia a obidva odtiene splynú. Existujú dva spôsoby roztierania:
- Namaľuje sa väčšia plocha ako je potrebné a potom sa okrajová časť odstráni vlhkým štetcom
- Namaľuje sa menšia plocha ako je potrebné a potom sa ešte počas schnutia rozotrie do strán na celú plochu, ktorú chceme namaľovať.
Aby táto metóda správne fungovala, odporúča sa mať k dispozícii ešte jeden štetec na roztieranie (starý štetec 2/0 je úplne v pohode).



Natieranie nasucho ("Dry Brushing")

Táto technika umožňuje dosiahnutie rýchleho zosvetlenia silne textúrovanej plochy (srsť, vlasy, atď.).
Potrebné je mať k dispozícii svetlejší odtieň ako ten, ktorý je na ploche natretej základovou farbou. Je vhodné chvíľu počkať pokiaľ farba trochu zaschne a stane sa takou krémovitejšou. Potom sa na štetec naberie malé množstvo, ktoré je ešte možno otrieť o uterák či papier, aby zostala naozaj tenká vrstva (a nevznikali tak nechcené zhluky farby). Potom sa takto pripraveným štetcom zľahka pretrie daná oblasť a farba sa zachytí iba na vystúpeným častiach, čo je presne to, čo chceme dosiahnuť.
Tento spôsob je obľúbený najmä pri tvorbe terénov, kde je potrebné rýchlo pokryť veľké plochy.
Natieranie nasucho veľmi rýchlo ničí štetce, takže sa odporúča používať staré !



Zvýraznenie ("Enhancing")

Rozdiel medzi natieraním nasucho a zvýraznením je iba v hustote farby. V tomto prípade sa používa trochu vodovitejšia substancia. Aj keď je ťažké nájsť správnu konzistenciu, výsledný efekt je "čistejší". Neostáva totiž ten prašný resp. zrnitý efekt ako pri natieraní nasucho.

Vysvietenie ("Highlighting")

Hrana štetca sa položí na okraj vyvýšenej plochy (napr. hrana prilby) a štetec sa pomerne jednoducho ťahá po tomto okraji. Týmto spôsobom sa prejdú podľa potreby všetky vyvýšené plochy. Rôzne plochy a tvary týmto spôsobom vystúpia do popredia bez potreby gradácie resp. tieňovania.



MIEŠANIE FARIEB

Klasické miešanie ("Classic Mixing")

Farba sa mieša na mieste, ktoré sa používa ako paleta. Neodporúča sa strkať zafarbený štetec do inej farby a farba sa nikdy nemieša v kelímku inej farby.
Ako paleta môže poslúžiť malá doska, tvrdý plastový podklad či nejaký kelímok (tento najlepšie pre väčšie množstvo).
Vhodnejšie na miešanie sú farby, ktoré majú ľahké dávkovanie (napr. Vallejo) ako naberanie farby štetcom z tuby či kelímku (GW), je to však vecou zvyku.
Pri prerušovanom maľovaní alebo používaní rovnošiat na figúrkach je rozhodne dobré zapamätať si kombináciu a pomer namiešaných farieb, ako potom naslepo pátrať ako človek danú farbu dosiahol.

Mokrá paleta ("Wet Palette")

Paleta sa ponecháva vo vlhkom stave, kde je možné dlhodobo udržiavať miešateľnú farbu.
Bližší popis v joseho článku.

Miešanie na figúrke ("Mixing Paint on Miniature")

Tento spôsob umožňuje dosahovanie farebných kombinácií priamo na figúrke, kde sa ešte nezaschnutá farba roztiera do strán v kombinácii s inou farbou. Výsledkom je plynulé prelínanie farieb.
Odporúča sa používať na väčších plochách (malé plochy neposkytujú dostatočný priestor na roztieranie). Veľmi výrazný efekt je najmä na plášťoch mágov, ktoré hrajú rôznymi farbami či rôznych spektrálnych bytostiach (duchovia a podobne).
Je zaujímavé kombinovať aj viac ako dve farby.

ŠPECIÁLNE TECHNIKY

Nekovový kov ("Non-metalic Metal resp. NMM")

O tejto technike bolo popísaného množstvo materiálu a tak len v skratke. Princíp je dosiahnutie kovového efektu klasickými farbami. Podstatné je mať dobre naštudovaný odlesk a správanie kovu a zvládnuté tieňovacie techniky.
Oproti klasickej "kovovej" farbe má výhodu lepšieho zvýraznenia efektu a možnosť zasahovať do maľby drobnými detailami (vruby, zárezy, runy), ktoré sa pri klasikej kovovej farbe dosahujú ťažšie.
Niektoré typy figúrok však lepšie vyzerajú natreté klasickou "kovovou", je to hlavne vec vkusu a zatiaľ čo kovovú zvládne prakticky hocikto, dobrá NMM je celkom náročná.

Ponáranie ("Dipping")

Dipping je technika, pri ktorej sa figúrka namaľuje základnými farbami a potom sa celá ponorí do moridla na drevo, oklepe sa a nechá sa v bezprašnom prostredí vyschnúť.
Výsledok je podľa majstra Joseho asi takýto:

..pred ponorením



..po ponorení



Poznámka na záver: Tieto techniky je možné ľubovoľne kombinovať a po ich zvládnutí je výsledkom presne to, čo dosahujú majstri maliari. Tento zoznam nemusí byť úplný, ale poskytuje prehľad väčšiny používaných techník.
Index :: Print :: E-mail
Komentář je vlastnictvím jeho autora. Neodpovídáme za jeho obsah.
Poslal Vlákno



Nové obrázky
Rýchle linky
Nové príspevky
Nové linky


Copyright Š 2003 by WARGAMING.sk   |  Powered by XOOPS 2.0 ? 2001-2003 The XOOPS Project  |   Design by 7dana.com