[ Stolové hry | Miniatúry | Warhammer | Warhammer 40K | Confrontation ]

  
Hlavné Menu
Reklama
Spriatelené Weby
 
 
 
www.kafe.sk
  Naše mini-logo:
 
Nové články
The first task [2012-02-10 21:05:04]
Takze uvodny clanok co som sa len tak chvilu hral ked nebolo v robote co robit :D nejasnosti je tam...
Stret na Sartanskej planine [2011-12-07 10:13:53]
Battletech 3025
ZRudi vs Miglo
+++Stret na línii Kamenin – GT 722+++ [2011-11-16 12:44:01]
+++Krst ohňom A´un Adat+++ [2011-01-31 19:43:51]
+++chaos vs tau battlereport+++
Kto je online
Pripojeno uživatelu: 1
(1 v sekci Články)

Reg. uživatelé: 0
Návštevníci: 1

více...


Úvod do Confrontation
  Posted on Thu 20 Apr 2006 by fingol (1348 reads)
Nebudem sa príliš rozvádzať, poskytnem len krátke info ako to celé približne funguje.

Typ hry:
V prvom rade, je to skirmish (t.j. žiadne veľké jednotky, ale boj jednotlivcov).

Svet:
Fantasy, aj keď niektoré rasy už dosiahli modernejšie technológie ako pušný prach, paroplyn, magické automaty či zakázaná magická veda biochirurgia. Fluffu alias pozadia je dosť a dosť, je roztrúsený po všetkých herných materiáloch a je naozaj dobrý a značne realistický. Rasy síce vyznávajú princípy Svetla či Temnoty, ale nič nie je zďaleka také jednoznačné, ako na prvý pohľad vyzerá.

Skladba armády:
Klasické dohodnuté bodové hodnoty (bežná hra býva okolo 400 bodov, t.j. okolo 10 modelov na stole). Existujú limity napr. na množstvo charakterov, delostrelectva, spojencov (je možné najať bojovníkov aj zo spriatelených armád) atď.

Spôsob hry:
Základom hry sú tzv. referenčné karty a figúrky. Referenčné karty udávajú bojové hodnoty a vlastnosti bojovníkov a zároveň sú taktickým prvkom v hre. Hráči si vytvoria kôpku kariet v poradí, v akom chcú, aby ich bojovníci išli a potom sa hýbu raz jeden, raz druhý, ťahajúc kartu a hrajúc daného bojovníka či bojovníkov, ktorých karta predstavuje (na jednu kartu ich môže byť aj viac, sú na to pravidlá - väčšinou počet modelov v blistri znamená aj počet modelov na danú kartu). Čiže hráči sa striedajú, čo spôsobuje, že ani jeden sa nenudí a nečaká, pokým súper všetko odtiahne. Ťahanie je ešte ovplyvňované ďalšími pravidlami, ktoré však zatiaľ nebudem popisovať.

Bojovníci majú množstvo charakteristík, ktoré udávajú ich bojovú zdatnosť (pohyb, iniciatíva, útok, sila, obrana, odolnosť, streľba, odvaha / strach, disciplína a pri mágoch magická sila či aspekty pri kňazoch). Tieto bojovníci využívajú v boji a podľa nich sa rôzne modifikujú hody. Okrem charakteristík majú aj množstvo ďalších špecifických vlastností (a tých je v hre k dispozícii naozaj požehnane), ktoré dokážu hru pekne zamiešať.

Streľba funguje pomerne jednoducho - závisí klasicky od vzdialenosti súpera a od dostrelu zbrane.

Do boja sa bojovníci môžu dostať klasickým napadnutím (alias chargom), ale aj len tak vstúpiť do boja s protivníkom, ktorého je modelu za chrbtom a v dosahu pohybu (vtedy nedávaš súperovi postihy a nemôžeš používať niektoré špeciálne vlastnosti).

Základný boj jeden na jedného vyzerá asi tak, že každý model má dve kocky, ktoré si môžu určiť na útok alebo na obranu (t.j. môžeš mať obe kocky v útoku alebo obe v obrane, prípadne jednu v obrane a jednu v útoku). Podľa toho samozrejme môžeš aj útočiť či brániť (prvý si ich rozloženie určuje ten, kto prehral iniciatívu). Potom sa to seká a rúbe, kde sa pri úspešných útokoch hádže hod na zranenie a využíva sa sila či odolnosť, rôzne modifikácie ako zranenia atď.
Samozrejme, úplne bežné je, že sa v boji melie ďaleko viac bojovníkov naraz, ale pravidlá pamätajú na všetko.

Mágia sa delí na mágovskú a kňažskú, mágovská závisí od magickej sily mága a drahokamov, ktoré má k dispozícii (dajú sa regenerovať), kňažská zase najmä od počtu "veriacich" do určitej vzdialenosti od kňaza (t.j. členov jeho armády).

To je tak v kocke všetko, existujú rôzne scenáre, existuje aj doplnok, ktorý sa volá Dogs of War, kde si môžete vytvoriť vlastnú bandu, zbierať s ňou skúsenosti, plniť rôzne misie a vôbec sa s ňou vyhrávať. Okrem toho možno figúrky využiť aj v boji veľkých armád (nazýva sa to Rag'narok a má to trochu iné pravidlá) alebo v Hybride (veľmi špecifické pravidlá na boje v labákoch alchymistov, charakteristiky sú tam iné, ale množstvo figúriek má aj tieto alternatívne profily). A v konečnom dôsledku sú určite využiteľné vo figúrkovom RPG zvanom Cadwallon, ktoré vychádza v júni 2006.

K pravidlám
Herné pravidlá ku Confrontation obsahujú samotné pravidlá hrania od bojov, cez mágiu až po dobýjanie hradov, samotné charakteristiky pre bojovníkov sú však dostupné samostatne v rámci jednotlivých blistroch či krabiciach. Prehľad o existujú modeloch je možné nájsť napr. na Voidgamers alebo pozrite linky na wargamingu.
Index :: Print :: E-mail
Komentář je vlastnictvím jeho autora. Neodpovídáme za jeho obsah.
Poslal Vlákno



Nové obrázky
Rýchle linky
Nové príspevky
Nové linky


Copyright Š 2003 by WARGAMING.sk   |  Powered by XOOPS 2.0 ? 2001-2003 The XOOPS Project  |   Design by 7dana.com