[ Stolové hry | Miniatúry | Warhammer | Warhammer 40K | Confrontation ]

  
Hlavné Menu
Reklama
Spriatelené Weby
 
 
 
www.kafe.sk
  Naše mini-logo:
 
Nové články
The first task [2012-02-10 21:05:04]
Takze uvodny clanok co som sa len tak chvilu hral ked nebolo v robote co robit :D nejasnosti je tam...
Stret na Sartanskej planine [2011-12-07 10:13:53]
Battletech 3025
ZRudi vs Miglo
+++Stret na línii Kamenin – GT 722+++ [2011-11-16 12:44:01]
+++Krst ohňom A´un Adat+++ [2011-01-31 19:43:51]
+++chaos vs tau battlereport+++
Kto je online
Pripojeno uživatelu: 7
(1 v sekci Články)

Reg. uživatelé: 0
Návštevníci: 7

více...


Orkovia a goblini
  Posted on Thu 06 Apr 2006 by fingol (2226 reads)
Ticho na pláni. Dym stúpal z horiacich trosiek domov a mŕtve telá boli pohádzané všade vôkol. Mrchožrúti sa už začali zlietať za potravou. Gromnil sa ešte raz rozhliadol, spokojne vyceril zuby a otočil sviňu za odchádzajúcou zelenou hordou.
"Gork, dať mi väčšiu hordu, byť viac obetí !" vykríkol ešte smerom k nebesiam a vyrazil dole kopcom.


Orkovia. Goblini. Zelená masa. Áno, to je presne ten spôsob ako popísať túto armádu. Je to horda krvilačných stvor, ktorých náplňou života je boj. A nie vždy je to len boj s nepriateľmi, čo je ďalším korením, ale aj nepríjemnou vlastnosťou tejto armády. Pravý orkský alebo goblinský generál však nad tým len mávne rukou. Že niektorí orkovia opäť nezvládli Animosity a pobili sa medzi sebou ? Že hŕbka goblinov nezvládla nájazd imperálnej jazdy a ušla ? Nevadí, veď ich je ešte dosť, a tí rytieri ešte netušia, že z vedľajšej goblinskej jednotky ich rozomelú fanatici nočných goblinov.

Hrať za túto rôznorodú armádu je veľká zábava, človek však musí byť pripravený na to, že rozhodne nefunguje vždy tak, ako by mala. Obsahuje
veľa náhodných faktorov ("Animozita" (Animosity), nízky Leadership, fanatici, squigovia, snotlingskí pumpovací vagón a podobne), ale ak sa človek vie nad to
preniesť, tak je to naozaj veľmi zaujímavá armáda. Má veľa rôznych jednotiek
a väčšina figúrok je proste k zožraniu (malý rozzúrený rozšklebený zelený
goblin je proste kúsok, ktorý treba mať doma, o kompletnej armáde takýchto
stvorení ani nehovoriac).

Základné rozdelenie zelenej hordy je na orkov a goblinov.
Orkovia sú tí silnejší a horší, ich základom je "Tvrdosť" (Toughness) štyri a regimenty "Veľkých" (Big'Uns) alebo "Čiernych orkoch" (Black Orcs), ktoré majú aj "Silu" (Strength) a "Ovládanie zbrane" (Weapon Skill) štyri sú naozaj nepríjemné. Jazda na sviniach alebo orkský voz túto nepríjemnosť ešte zvyšuje.

Goblini sú zasa horda, ktorá je založená na počte. Je ich veľa a aj keď veľa nevydržia, vybiť ich celkom trvá a takéto zdržanie môže nepriateľa stáť víťazstvo. Ich podcenenie sa súperovi často nevypláca, pretože aj goblinská jednotka zboku alebo zozadu narobí rady a počet, ktorý môže zahnať alebo zabiť omnoho silnejšiu jednotku. A fanatici nočných goblinov sú proste mor na všetky oplechované a obrnené jednotky, keďže proti nim žiadne brnenie nepomáha. Uistite sa, aby každá jednotka nočných goblinov obsahovala minimálne jedného, optimálne dvoch alebo aj troch fanatikov.
Vozíky plné goblinov sú tiež výborné a keďže vojdú dva za jeden špeciálny výber, bolo by hriech ich nepoužiť.
Goblinská vlčia jazda je veľmi rýchla a priam ideálna na diverzné akcie, rýchle
zabratie štvrtiny v poslednom kole alebo likvidáciu bojových strojov.

No a keď už sme pri bojových strojoch, zelenokožci si majú z čoho vyberať. Balisty proste ničia obrnencov a prechádzajú radami regimentov, katapulty robia plošné masakre, aj keď sú trochu nespoľahlivé a doom diveri sú len iná verzia katapultu s presnejším mierením.
Snotlingskí pumpovací vagón je tvrdšia ale horšie ovládateľná verzia bežného bojového voza.
A to ešte stále nie je všetko, pretože zelená horda obsahuje aj jednotky typu troll (ten sa trochu neoplatí pomer výkon/cena) a hlavne obor. Druhý menovaný síce stojí 205 bodov, ale rozhodne sa oplatí. Častokrát dokáže sám zničiť silné jednotky bez mihnutia oka, pôsobí terror a je "tvrdohlavý" (stubborn), čiže prakticky neuteká. Málokedy síce príde priamo do boja ak je nepriateľská armáda strelecky založená, pretože všetko čo má v nepriateľskom tábore streľné zbrane si ho vyberie za cieľ (je veľký, takže ho je zovšadiaľ vidno), ale zase poctivo "zožerie" jedno až dve kolá CELEJ nepriateľskej armády a to predsa ostatným zelenokožcom bohate stačí na to, aby boli na úder choppou (ťažká orkská zbraň) od nepriateľa. A keďže orkovia a goblini sú hlavne vhodní na boj zblízka, nepriateľ sa rovno môže začať potiť.

Nakoniec je ešte vhodné spomenúť obľúbenú/neobľúbenú vlastnosť orkov a goblinov - Animozitu.
Táto môže spôsobiť, že jednotka verných zelených bojovníkov sa zrazu rozhodne vraždiť svojich susedov alebo len tak stáť a nič nerobiť. Niekedy sa však aj vrhne proti nepriateľom (hurááá, vpred), čo častokrát býva pozitívny fakt. Táto vlastnosť sa overuje u každého regimentu na začiatku kola a hod 1 na 1D6 znamená, že práve nastal tento prípad. Nie je to teda také zlé a na zminimálnenie tejto šance je ešte vhodné používať ako veliteľov čiernych orkov (jednotky do 6 palcov majú ešte jeden pokus, ak im padne 1) alebo jednotku čiernych orkov (táto je proti animozite imúnna a navyše funguje rovnako ako spomínaný veliteľ).

Ak sa teda chcete "vyblázniť" na figúrkach a zahrať si zelenú záplavu, nech sa páči, orkovia a goblini sú práve pre vás a verte, že verní orkskí generáli už čakajú na doplnenie svojich radov, aby mohli spoločne zaručať obrovský "WAAAAAAAAAAGHHHH !!!!!!!!!!"
Index :: Print :: E-mail
Komentář je vlastnictvím jeho autora. Neodpovídáme za jeho obsah.
Poslal Vlákno



Nové obrázky
Rýchle linky
Nové príspevky
Nové linky


Copyright Š 2003 by WARGAMING.sk   |  Powered by XOOPS 2.0 ? 2001-2003 The XOOPS Project  |   Design by 7dana.com